تبلیغات
Bodybuilding 7 - دشمن قدیمی رشد عضله
بدنسازی 7

دشمن قدیمی رشد عضله

پنجشنبه 5 بهمن 1396 02:34 ب.ظ

نویسنده : ARMAN ARYA
ارسال شده در: آنچه که باید در مورد فیتنس و بدنسازی بدانید ،





 

 

اگر سخت بدنسازی تمرین می کنید و نتیجه نمی گیرید شاید یک جای کار ایراد دارد!
هدف از تمرینات سخت، پرورش و رشد بیشتر عضلات و همچنین از بین بردن چربی های اضافه بدن است. اما پیش می آید با وجود این که سخت تمرین می کنید، گذشته از این که نتیجه نمی گیرید، بلکه عضلات دچار توقف در رشد می شوند.

 

 

 

مواردی که در این مطلب به آن اشاره می کنیم، جزو کارهایی هستند که باعث توقف رشد عضلات می شوند.

 

 

 

 

افراط در تمرینات هوازی

اگر تمرینات هوازی زیادی را انجام دهید، ممکن است در خصوص چربی سوزی نتیجه ی خوبی را به دست اورید، اما در نهایت باید منتظر باشید تا مقداری عضله هم از دست بدهید. مخصوصاً اگر برای مدت زیادی تمرینات هوازی را انجام دهید و یا اغلب قبل از تمرین تغذیه مناسبی نداشته باشید. دقت کنید اگر تغذیه خوبی نداشته باشید و از طرف دیگر به دلیل انجام تمرینات هوازی کالری زیادی را از دست داده باشید، بدن شما از کالری موردنیاز برای رشد عضلات محروم خواهد شد. اگر در بدنتان سوخت موردنیاز عضلات وجود نداشته باشد، متابولیسم بدن شما مجبور به تجزیه عضلات برای کسب انرژی خواهد شد. این یعنی تحلیل بافت عضلات.

 

 

 

کاهش کالری مصرفی

فرض کنید بدن تان مقداری چربی دارد. برای این که چربی ها را از بین ببرید تا عضلات به خوبی نمایش داده شوند، مجبور به رژیم گرفتن شده اید یا این که از مواد غذایی با کالری کمتری استفاده می کنید، در این شرایط دچار کاهش دریافت کالری می شوید. اگر این روال را ادامه دهید و بدن تان را به لحاظ تغذیه به خوبی تأمین نکنید، کاملاً مشخص است که بدن را از دریافت کالری محروم می کنید، در چنین شرایطی اگر تمرینات سختی هم داشته باشید، بدن تنها یک منبع انرژی خواهد داشت، آن هم عضله است.

 

 

 

تمرکز بر یک گروه عضلانی

اگر برنامه تمرینی شما به نحوی باشد که هر روز تمرین کنید و در هر روز فقط روی یک عضله خاص تمرکز کنید، باعث رکود و حتی توقف رشد عضلات خواهد شد. توجه داشته باشید که وقتی مثلاً روی عضلات سینه تمرکز دارید، عضلات اصلی در تمرین، سینه هستند اما عضلات فرعی دیگری هم درگیر خواهد شد. این وضعیت برای عضلات مختلف بدن وجود دارد و باعث می شود عضلات به خوبی استراحت نکنند.

 

 

 

بیش از حد تمرین کردن

هر چقدر بدن را بیش از حد توانایی که دارد، تحت فشار قرار دهید، باید برای بهبود و درمان آن هم هزینه کنید! زیاده روی در تعداد روزهای تمرین و حتی دوره های تمرین کلید رشد عضلات و عضله سازی نیست. بلکه باعث تورم عضله و به احتمال زیاد آسیب به بافت عضله خواهد شد و در نتیجه رشد مناسب عضله رُخ نخواهد داد. بنابر این بهتر است به تعداد روزهای تمرین و همچنین تعدد ست و تکرار کاملاً توجه داشته باشید.

 

 

تمرین دادن عضلاتی که باعث غرور شما می شود!

عضلات بازو، کمربند شانه ای و قفسه سینه خیلی بیشتر از سایر عضلات مورد توجه ورزشکاران است و فکر می کنند هر چه بیشتر روی این عضلات تمرکز کنند، بدن آن ها خوب و زیباتر به نظر می رسد، اما در عالم ورزش و تناسب اندام، تمرین دادن فقط یک گروه عضلانی کار علمی نیست.

آیا می دانید بیشتر از ۷۰ درصد ساختار عضلانی در دست ها و پاهای شماست؟ از این دو گروه عضلانی مهم غفلت نکنید.

 

 

 

عدم انجام حرکات کششی

شاید خیلی ساده از کنار حرکات کششی بگذرید، اما بهتر است بدانید حرکات کششی نه تنها از بروز آسیب مانع می شود بلکه باعث افزایش میزان حرکت عضلات و افزایش سرعت ریکاوری می شود. همچنین باعث ایجاد فاصله و فضا بین تارهای عضلانی شده و به بدن اجازه می دهد تا حجم عضلات را افزایش دهد.

 

<>

بی توجهی به استراحت کافی

بدن بافت عضلات را در طول شب ترمیم و بازسازی می کند، یعنی مقوله رشد بیشتر در شب اتفاق می افتد. بنابر این استراحت کلید رشد حجم عضلات است. اگر به اندازه ی کافی استراحت نکنید، باعث کاهش توان عضله سازی خود می شوید. نه تنها این، بلکه بدن شما قادر نیست تا به اندازه کافی هورمون هایی که بر رشد عضلات اثر دارند را تولید کند.

 

 

انجام تمرینات مشابه

اگر تمرینات روزانه مشابهی را برای هفته ها و ماه ها انجام دهید، بدن شما به تمرینات و حرکات عادت خواهد کرد. اگر این کار برای مدت زیادی ادامه پیدا کند، رشد و پیشرفتی در عضلات مشاهده نخواهد شد.




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: پنجشنبه 5 بهمن 1396 02:35 ب.ظ