تبلیغات
Bodybuilding 7 - اصل سازگاری فیزیولوژیک در تمرین
بدنسازی 7

اصل سازگاری فیزیولوژیک در تمرین

دوشنبه 26 اسفند 1392 11:40 ب.ظ

نویسنده : ARMAN ARYA
ارسال شده در: فواید علمی تمرین با وزنه ،
اصل سازگاری در تمرینات ورزشی یکی دیگر از اصول دهگانه علم تمرین می باشد که امروز به آن می پردازیم . این که شما بدانید تمریناتی که هر روز انجام می دهید بر پایه چه اصولی می باشد به شما کمک می نماید تا با درک بیشتری بتوانید تمرینات خود را انجام دهید .اصل سازگاری تمرین همانطور که از نامش پیداست به این نکته اشاره دارد که شما در اثر اجرای یک سری تمرینات آماده سازی منظم و علمی در سیستم بدنی و فیزیولوژیک خودتان به به یک سازگاری آن تمرین خواهید رسید . سازگاری در تمرینات یک اتفاق مهم است که حاصل تمرین مستمر و علمی می باشد .

 

 به این مثال توجه کنید
شما هر روز با دمبلی به وزن 5 کیلوگرم تمرین می کنید . در ابتدا شاید با کمی دشواری حرکات و ست ها را انجام دهید اما مطمئنا شما بعد از یک دوره یک ماهه تمرین در عضلات دو سر بازو ( جلو بازو) به یک شرایط بدنی می رسید که این وزنه برای شما به نوعی عادی می شود و سختی اول را ندارد . این همان اصل سازگاری تمرین می باشد .
در واقع
عضلات بازوی شما با وزنه 5 کیلویی و آن تعداد و تکرار مشخص در ابتدای برنامه بعد از یک ماه کاملا سازگار شده است و حالا وقت آن است شدت تمرینات را بالا برید .




دیدگاه ها : نظرات
برچسب ها: اصل سازگاری فیزیولوژیک در تمرین ،
آخرین ویرایش: دوشنبه 26 اسفند 1392 11:42 ب.ظ