تبلیغات
Bodybuilding 7 - کلسیم و کاهش وزن
بدنسازی 7

کلسیم و کاهش وزن

شنبه 11 خرداد 1392 02:02 ب.ظ

نویسنده : ARMAN ARYA
ارسال شده در: منابع پروتئینی غیر گوشتی + کلسیم و کاهش وزن ،

کلسیم,خواص کلسیم,منابع غذایی کلسیم,کلسیم در ورزشمصرف بالای کلسیم(ca)از طریق رژیم غذایی و یا مکملها با وزن کمتر و یا کاهش اضافه وزن مرتبط می باشد. مکانیزمهای ویژه ای که مصرف غذایی (ca)ممکن است در تنظیم وزن بدن نقش ایفا کند هنوز ناشناخته است.

 

 

 

 

 

ولی برخی تحقیقات پیشنهاد کرده اند که: 1- "فرضیه کاهش وزن کلسیم"پیشنهاد میکند که مصرف کافی(ca)بواسطه اثراتش بر سطوح 25،1-دهیدروکسی ویتامین دی3؛مانع از افزایش سطوح(ca) در بافت چربی میشود که به نوبه خود لیپولیز چربی را افزایش و یا موجب کاهش سنتز چربی شود.2-(ca)مصرفی ممکن است متابولیسم چربی را تغییر داده و یا دفع چربی از مدفوع را بواسطه شکل دهی ترکیبات غیر محلول کلسیم-اسیدچرب دفع کند که دفع چربی از مدفوع از 5.2 گرم در روز و یا 47 کیلو کالری در روز برسد که ممکن است 2 کیلوگرم کاهش وزن در سال باشد.3-افزایش مصرف کلسیم از طریق مصرف مواد لبنی بویژه در کسانی که مصرف کمی دارند، ممکن است موجب بهبود در کنترل اشتها در ورزشکارانیکه از رژیمهای غذایی محدودیت انرژی پیروی میکنند شود. این فرضیه ها پیشهاد میکنند که بدن ممکن است میل و اشتهایی برای مصرف کلسیم داشته باشد و یک رژیم غدایی کم کلسیم (کمتر از 600میلی گرم کلسیم در روز)ممکن است موجب افزایش انگیزه در جستجو برای غذاهای غنی از کلسیم باشد.
***
علیرضا نادری – کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی




دیدگاه ها : نظرات
برچسب ها: کلسیم و کاهش وزن ،
آخرین ویرایش: شنبه 11 خرداد 1392 02:11 ب.ظ